INICI

dissabte, 18 d’octubre de 2014

COMPRENSIÓ LECTORA

Avui toca llegir. Passem als nens i les nenes la següent fitxa. 


No expliquem res. Han de llegir. Han de entendre el que llegeixen i resoldre el que se´ls demana.

 

COMPRENSIÓ LECTORA

L´Ares apareix amb un munt de revistes velles que farem servir per retallar.


Quan els més ràpids acaben la feina els faig anar a buscar una revista. La fullejo i busco una imatge que m´agradi. Li escric, i no li dic res,  al nen o nena l´ordre del que ha de buscar a la revista. Treballem la comprensió lectora.


A la classe de primer B, anem una mica més enllà. Cada nen/a busca una imatge en una revista i l´escriu i la"descriu " en un paper. Li posa un clip i li passa a un company o companya la revista amb la descripció. qui rep la revista, ha de llegir, trobar la imatge, retallar-la i enganxar-la en el full del company.














SÍL·LABES

Després de mirar l´entrada del bloc TRES,QUATREICINC sobre comptar síl·labes, decidim dur a terme l´activitat: "MARCAR LES SÍL·LABES AMB POST-IT",proposada per la Marta.
Posem vuit objectes per grup dins una bosseta de tela.Cada nen o nena n´agafa dos.Cadascú pren tants post-its com síl·labes té la paraula.

 

ABECEDARI DELS NOMS


CROMOS

Per fer el nostre llibre de cromos, triem un tema. " Fem" quatre o vuit cromos. Escrivim la paraula, pintem i enganxem els nostres cromos.



divendres, 17 d’octubre de 2014

BINGO DE PARAULES


RECOLLINT IDEES D´INFANTIL


Creiem en la utilització de les noves tecnologies com un fet motivador i engrescador per a nens i nenes. Una de les activitats que es fan a E.I amb la PDI, relacionant imatge i paraula és aquesta que us presentem.

diumenge, 12 d’octubre de 2014

TOCA´ T

JUGUEM.
No es pot parlar. Escric paraules que corresponen a diferents parts del cos. Els nens i nenes les llegeixen en silenci i s´han de tocar la part del cos que han llegit .


Després sobre el paper han de dibuixar les parts del cos seguint el noms que es diuen. Inventem una mena de personatge estrafolari on res és al seu lloc.


diumenge, 5 d’octubre de 2014

DÒMINO


BINGO DE PARAULES


FITXES AUTOCORRECTIVES

DISPOSEM D´UNES FITXES AMB DUES PARAULES MOLT SEMBLANTS. HAN DE TRIAR LA QUE CREUEN QUE CORRESPON A LA IMATGE I FER PASSAR UN PUNXO PEL FORADET QUE PRÈVIAMENT HEM PREPARAT. EN GIRAR LA FITXA VEUREM SI L´HEM LLEGIT CORRECTAMENT.


CAPSES AUTOCORRECTIVES

UN GRUP D´ELEMENTS , PER EXEMPLE ANIMALETS DE JOGUINA. CAL COL·LOCAR-LOS EN EL COMPARTIMEN ON HI HA ESCRIT EL SEU NOM. UN COP TOTS COL·LOCATS, MIREM LA SOLUCIÓ QUE TENIM PLASTIFICADA.


INTERPRETEM UNA RECEPTA


TROBEM UNA RECEPTA ESCRITA, LA LLEGIM PER GRUPS, ( SENSE L´AJUT DE LA MESTRA) ANEM A BUSCAR ELS INGREDIENTS I L´ EL·LABOREM.
DESPRÉS ESCRIVIM LA RECEPTA EL·LABORADA I ...FIANLMENT I COM A PREMI...ENS LA MENGEM.

DIARIS DE VAMPIRS I VAMPIRESSES

AQUEST ANY ENS DIEM LA CLASSE DELS VAMPIRS I LES VAMPIRESSES. ESCRIVIM LLIUREMENT ELS NOSTRE DIARI VAMPIR.





DIÀLEG

A PARTIR DE NINOS, COL·LOQUEM DIFERENTS NÚVOLS ESCRITS PER FER-LOS "PARLAR".
 

VIATGEM !

IMAGINEM UN VIATGE. PREPAREM LA MALETA. ESCRIVIM TOT ALLÒ QUÈ CREIEM QUE ENS HEM D´EMPORTAR.


CAPSES SORPRESA

ENS ARRIBA UNA CAPSA EMBOLICADA.NO SABEM QUÈ HI HA DINS. L´AGAFEM, OBSERVEM EL PES, EL SO, SI RODOLA O NO...PENSEM DE QUIN MATERIAL PODRIA ESTAR FETA. ESCRIVIM LA NOSTRA DESCRIPCIÓ IMAGINÀRIA DEL´OBJECTE.



A PARTIR DE LA MALETA D´EXPRESSART


A PARTIR DELS OBJECTES DE LA MALETA D´EXPRESSART FEM UN TREBALL DE LLENGUA.

1. MISSATGES DINS D´UNA AMPOLLA. 

 






 2. COM M´AGRADARIA QUE FOS EL MÓN I PER QUÈ?


 3. INVENTEM HISTÒRIES A PARTIR DE CARTES.


 4. A QUI M´AGRADARIA FER UN HOMENATGE , PER QUÈ?



5. DESCRIPCIONS PER A FER UN JOC D´ENDEVINALLES.





LLENGUA PER RACONS


TREBALLEM LA LLENGUA PER RACONS




RACÓ DE DICTAT TAC
                                          

                                 
 RACÓ D´EXPRESSIÓ ESCRITA EN PAPER


EXPRESSIÓ ESCRITA TAC